Tradiční média u nás fungují již několik desítek let a vždy byly a jsou oblíbeným zprostředkovatelem aktuálního dění pro čtenáře. Ti odjakživa s nadšením hltali poutavé články o novinkách z jejich bydliště a okolí. Nejvíce lidi vždy zajímaly katastrofální události nebo hrdinské příběhy. Koho by také nezaujaly události, které vypovídají o různých nebezpečích, kde se pohybuje nějaký pachatel, který něco provedl, nebo se stala nějaká živelná pohroma a obyvatelé mohou být ohroženi. Takové zprávy jsou však často zveličené, aby působily zajímavěji a čtenáři si takové, byť mnohdy bulvární, plátky kupovali pravidelně. Pokud se tací žurnalisté pohybují v internetovém prostředí a své články publikují online, často je to s těmito články ještě záludnější. Jelikož k online médiím má dnes přístup téměř každý a jsou zdarma, musejí být ještě zajímavější, aby přilákaly čtenáře a ty si článek otevřeli.
Pozor na clickbait
Takzvané clickbait články jsou založené vyloženě na tom, aby přilákaly čtenáře a média tak na základě jejich otevření vydělaly peníze. Takový článek poznáte hned na první pohled, pokud se často pohybujete na sociálních sítích. Článek má velmi působivý až fantastický nadpis, který má vyzvat k tomu, aby jej jedinec otevřel. Člověk jej však otevře s domněním, že se tam dočte obsah, který by měl odpovídat nadpisu a přesně to od článku očekávají. Nic takového tam však ve většině případů nenajdete, anebo vás čeká dlouhé proklikávání za obsahem. Někdy také daný obsah nemůžete nalézt, neboť stránka obsahuje přespříliš reklam a web vás zavede úplně někam jinam.
Pokud jste už zběhlý uživatel sociálních sítí, buď vás takový článek nenechá zlákat anebo jej po první stránce, která vás navádí na další stránku, zavřete a pro příště se takovým webům vyvarujete. Média si tak velmi často a ráda pohrává se čtenáři, chce je především oslovit prostřednictvím častokrát bizarních příběhů. Myslete na to, že takové články jsou často zveličené a nemusí se vše zakládat na pravdivých událostech. Navíc bulvár byste měli brát více než s rezervou.
Nevěřte vždy online médiím